تاکید رییس شورای اسلامی شهر بوشهر بر استفاده از معماری ایرانی اسلامی در نمای ساختمان ها/جریمه برای اجرای نمای رومی

تاکید رییس شورای اسلامی شهر بوشهر بر استفاده از معماری ایرانی اسلامی در نمای ساختمان ها/جریمه برای اجرای نمای رومی




رییس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: در راستای توجه به معماری ایرانی اسلامی در تعرفه درآمدی سال جاری جرائمی برای اجرای نمای رومی دیده شده که حالت بازدارنده خوبی خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر بوشهر، وحید نیک روش اظهار داشت: تعامل شورا و شهرداری با بسیج مهندسین در حوزه های معماری و شهرسازی افزایش می یابد.

وی در نشست اعضای کمیسیون عمران شورا با رییس و اعضای بسیج مهندسین استان اظهار داشت: با توجه به پتانسیل بسیار خوب بسیج مهندسین انتظار می رود از این ظرفیت در زمینه احیاء بافت فرهنگی تاریخی استفاده شود.

نیک روش با اشاره به اعتبارات خوبی که توسط شهرداری، میراث فرهنگی، راه و شهرسازی و دیگر دستگاه های خدمات رسان برای بافت فرهنگی تاریخی بوشهر درنظر گرفته شده است، افزود: امیدواریم با حضور فعال بسیج مهندسین، از تجارب و ظرفیت آنان در احیاء و بهسازی بافت تاریخی بهره مند شویم.

وی در حوزه سیما و منظر شهری نیز گفت: پیشنهاد شورا توجه ویژه به معماری و شهرسازی ایرانی اسلامی و حذف نماهای رومی است، بنابراین کمیسیون سیما و منظر شهری در شهرداری تشکیل شده و نمای ساختمان های درگذرهای بالای ۱۶ متر می بایست در این کمیسیون که متشکل از اساتید دانشگاه، مشاوران، نماینده راه و شهرسازی و سایر دستگاه های متولی است، مجوز دریافت کنند.

وی به طرح تفصیلی شهر بوشهر اشاره کرد و افزود: این طرح هم اکنون به صورت کامل اجرایی نشده و درخواست ما اجرای کامل آن است.

نیک روش در پایان از آمادگی شورا ، شهرداری وشهروندان برای اجرای کامل طرح تفصیلی در همه نقاط شهر بوشهر خبر داد.
۲۶ مهر ۱۴۰۱ ۰۸:۱۳
تعداد بازدید : ۱۵۶
کد خبر : ۳,۰۴۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید