اعضای شورای شهر در نشست با فرماندار چه گفتند

اعضای شورای شهر  در نشست با فرماندار  چه گفتند


*دلیل عدم تایید برخی مصوبات شوراچه می باشد*

رییس کمیسیون بانوان و خانواده شورا با تقدیر از تعامل خوب مدیریت شهری و فرمانداری گفت برخی مصوبات شورا که به کمیته تطبیق فرمانداری ارسال می شود تایید نمی شود که درخواست دارم دلیل عدم تایید مصوبات اعلام شود
گرشاسبی خواستار پیگیری وصول حق آلایندگی شهر بوشهر و توجه جدی به مسائل مرتبط به بانوان شد

*پارک لیان تعیین تکلیف شود*
حمیده هلال بحر رییس کمیسیون بهداشت و سلامت شورا گفت پارک لیان یک ظرفیت بسیار خوب برای گردشگری شهر بوشهر است اما این ظرفیت مغفول مانده و وضعیت نامناسبی دارد که درخواست دارم وضعیت این پارک تعیین تکلیف شود .
وی در ادامه خواستار رسیدگی به وضعیت سایت دفع پسماند و انتقال کارخانجات و مشاغل آلاینده و مزاحم شهری به خارج از شهر که سلامت شهروندان را به خطر می اندازد شد .

*شهرداری برای حمل و نقل و ترافیک شهری نیاز به حمایت دولت دارد*

ایمان زندی نیا رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا گفت شهرداری برای حمل و نقل و ترافیک شهری نیاز به حمایت دولت دارد .
وی در ادامه با اشاره به احداث گذر سرتل به تنگک ، تقاطع سردار سلیمانی و بازگشایی معابر در گذر گفت اعتبارات شهرداری برای این پروژه ها و سایر بازگشایی ها جوابگو نیست و مرکز استان نیازمند اعتبارات خاص تملک دارایی برای موضوع ترافیک شهری و توسعه حمل و نقل عمومی می باشد.
زندی نیا در ادامه گفت شهرک نیایش دارای مشکلات خاص می باشد که چالشهای جدی برای شهرداری ایجاد کرده و شهرک بدون پیوست فرهنگی تحویل داده شده و کمبودهای در زمینه مسائل فرهنگی و اجتماعی دارد که نیازمند توجه همه دستگاههای متولی است .

*نیازمند اقدامت جدی در حوزه بانوان و خانواده هستیم*

شهناز پولادی رییس مرکز پژوهشهای شورا گفت در حوزه زنان و خانواده آسیب های وجود دارد که نیازمند اقدامات جدی در این بخش هستیم
وی افزود ما نتوانستیم پاسخگوی مطالبات بانوان باشیم که انتظار داریم بهسازی پارک کوثر و ایجاد پارک بانوان در پارک لیان به عنوان دو پروژه شاخص ویژه بانوان در دستور کار قرار گیرد

*اتفاقات خوب در حوزه سرمایه گذاری شهرداری رقم می خورد*

حیدر رفاهی رییس کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورا گفت با پیگیریهای صورت گرفته اتفاقاتی خوب در حوزه سرمایه گذاری و گردشگری رقم می خورد .
وی در ادامه افزود انتخاب سرمایه گذار فانوس دریایی که از تاکیدات استاندار محترم نیز بوده بعد از تصویب شورا اجرایی می شود.
وی افزود همچنین اجرای مجموعه شهربازی در کنار چرخ و فلک ، ایجاد دریاچه آرامش جهت ساماندهی قایق های تفریحی ، فراخوان واگذاری ساختمان بیلیارد با کاربری تفریحی توریستی ، ایجاد خیابان غذا و کمپ دائمی مسافران از دیگر اقدامات در حوزه سرمایه گذاری است که بزودی شاهد عملیاتی شدن آنها خواهیم بود .
رفاهی در ادامه خواستار تعیین تکلیف جاده سلامت و مالکیت پارک لیان به عنوان یک ظرفیت خوب برای سرمایه گذاری و ایجاد فضاهای تفریحی گردشگری شد.

*ادارات در عمران شهری همراه مدیریت شهری باشند*

عبدالخالق برزگرزاده عضو شورای شهر بوشهر خواستار مشارکت ادارات و سازمانها در مرکز استان در عمران شهری شد.
وی با بیان اینکه ادارات کل که در مرکز استان هستند آنچنان به مبلمان ساختمانهای خود توجه نمی کنند و برخی ادارات مثل پنجاه سال پیش دور تا دور ساختمانهای خود دیوار کشیدند که سیما و منظر شهری نازیبا کرده است که درخواست داریم فرماندار محترم پیگیری کنند که ادارات توجه بیشتری به مبلمان و سیما و منظر ساختمانهای خود داشته باشند.
برزگرزاده با انتقاد از وضعیت برپایی چادر مسافران در نوروز گذشته در ساحل بوشهر گفت: متاسفانه این امر چهره بسیار نازیبایی به ساحل ما داد و باعث نارضایتی شهروندان نیز شد که درخواست دارم از حالا برنامه ریزی شود و برنامه های برای جلوگیری از برپایی چادر تدوین شود و از ظرفیت همه ادارات برای اسکان مسافران استفاده شود تا شاهد اتفاقات سال گذشته نباشیم.
۱۵ آبان ۱۴۰۱ ۰۸:۵۸
تعداد بازدید : ۱۱۲
کد خبر : ۳,۰۶۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید