جشنواره بزرگ قرآنی در بوشهر برگزار می‌شود

جشنواره بزرگ قرآنی در بوشهر برگزار می‌شود

نشست کمیسیون فرهنگی شورا وسازمان فرهنگی  با موسسات قرآنی 
نشست مشترک سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر و موسسات قرآنی با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر بوشهر در سالن اجتماعات شهرداری بوشهر برگزار شد.
در این نشست که با موضوع برگزاری جشنواره روز قرآنی بوشهر در تاریخ شانزدهم اسفندماه و همچنین برپایی یک رویداد بزرگ قرآنی در سال آتی برگزار شد، حاضران در جلسه نظرات و پیشنهادات خود را در این خصوص ارائه دادند.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر در این نشست با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی باید در همه حوزه‌ گسترش یابد و یکی از این حوزه‌ها، حوزه قرآنی است، گفت: با توجه به تاکید و همراهی کمیسیون فرهنگی شورای شهر، در نظر داریم به‌منظور ترویج معارف قرآنی و تقویت پیوند مردم با قرآن، در روز قرآنی بوشهر که مصادف با 16 اسفندماه است، هر ساله یک جشنواره‌ قرآنی برگزار کنیم.
احمد بارگاهی با تاکید بر اینکه درصورت موافقت شورای شهر، یک رویداد بزرگ فرهنگی – قرآنی با همکاری موسسات قرآنی بوشهر در سال آینده برگزار خواهد شد، افزود: این رویداد می‌تواند در بر گیرنده رویدادهایی همچون نامگذاری یک مکان به نام قرآن، ساخت یک المان قرآنی، تجلیل از الگوهای قرآنی، برگزاری جسنواره‌های قرآنی و... باشد.
رفاهی نایب  کمیسیون فرهنگی شورای شهر بوشهر نیز در این زمینه با تاکید بر اینکه جای بودجه قرآنی در بودجه سازمان فرهنگی خالی است، خاطرنشان کرد: این مساله در شورای شهر بوشهر مطرح شده و با نظر موافق اعضای شورای شهر همراه شده است. در حال حاضر نیازمند یک طرح توجیهی از سوی متولیان قرآنی شهر است تا این بودجه به صورت سالانه برای ترویج معارف قرآنی مصوب شود.
در پایان این نشست، رباب عبیدی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بوشهر نیز با تاکید بر لزوم نامگذاری پارک، میدان و یا خیابانی به نام قرآن، یادآور شد: نماینده‌ای از میان موسسات قرآنی برای پیگیری این موضوعات انتخاب شود تا ان‌شاءالله به زودی شاهد اتفاقات مثبتی در این زمینه باشیم
۱۵ دی ۱۳۹۹ ۱۱:۵۳
تعداد بازدید : ۹۲۲
کد خبر : ۲,۳۵۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید