جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری نیازمند بازنگری است

جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری نیازمند بازنگری است
 
 

عضو کمیسیون عمران شورای شهر بوشهر خواستار بازبینی در جرائم کمیسیون‌ماده ۱۰۰ شهرداری برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در این شهر شد.

اکبر توسلی روز یکشنبه در نشست علنی شورای شهر بوشهر افزود: نگاه شهرداری به کمیسیون ماده ۱۰۰ نباید درآمدی باشد زیرا شهرداری با گرفتن چنین مبالغی از تخلفات جلوگیری نمی‌کند بلکه اجازه تخلف را می‌دهد تا درآمد بیشتری کسب کند که این رویه منجر به برهم زدن سیمای شهری می‎شود.

وی بیان کرد:  اکنون وضعیت تخلفات ساختمانی در شهر بوشهر نابسامان که این رویه باید هر چه زودتر ساماندهی شود.

توسلی ادامه داد: برای نمونه در خیابان باهنر زمین متری ۲۰ میلیون تومان است اما تعرفه تخلفات متری یک میلیون تومان است و ما با این کار باعث می‌شویم که شهروندان رو به تخلف بیاورند.

وی عنوان کرد: در این ارتباط انتظار است کمیسیون بودجه و عمران طرح افزایش تعرفه‌های ماده ۱۰۰ سال جاری را  بررسی و به صحن شورا ارسال کنند تا با تصویب آن تخلف‎های ساختمانی به حداقل برسد.

توسلی افزود: در صورت تحقق این مهم شهروندان به ضوابط شهرسازی و طرح مصوب مشاوران پایبندی بیشتری نشان خواهند داد.

وی همچنین با انتقاد از وضعیت پروژهای عمرانی شهرداری گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان ‌مطهری با این وضعیت موجود، شایسته ورودی مرکز  شهر نیست.

توسلی اظهار داشت: پروژه‌ای که با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار تایید شده‌است با این وضعیت اقتصادی بدون شک اعتبار موردنیاز آن به ۱۰۰ میلیارد تومان نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

وی از شورای فنی استان بوشهر خواست از این پروژه و سایر پروژهای شاخص بازدید داشته باشد و وضعیت آنها را مورد بررسی قرار دهد.

توسلی  با انتقاد  از وضعیت  بیمه تکمیلی کارکنان شهرداری بوشهر گفت: با وجود اینکه مبلغ مورد نظر از حقوق کارکنان کم می‌شود اما هیچگونه واریزی از سوی شرکت بیمه‌گذار انجام نشده که انتظار می‌‏رود به امور رفاهی کارکنان زحمتکش شهرداری توجه بیشتری صورت گیرد.

۳ شهریور ۱۳۹۹ ۰۸:۰۷
تعداد بازدید : ۲,۸۴۷
کد خبر : ۲,۰۹۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید