در نشست اعضای شورا با فرماندار مطرح شد

در نشست اعضای شورا با فرماندار مطرح شد

در نشست اعضای شورا با فرماندار مطرح شد

ضرورت  افزایش  اعتبارات عمرانی شهردار/برای توسعه شهر بوشهر برنامه مدون نداشتیم

نشست اعضای شورای شهر بوشهر با جمشیدی فرماندار بوشهر برگزار شد در این نشست که  شهردار، معاونین شهرداری  و معاونین فرماندار  نیز حضور داشتند پیرامون تعامل مدیریت شهری و فرمانداری در زمینه توسعه و عمران شهر و  بررسی  مصوبات شورا در کمیته انطباق بحث و تبادل نظر شد

دهدار : ضرورت افزایش  اعتبارات  استانی  شهرداری بوشهر

رئیس شورای شهر بوشهر با قدردانی از مجموعه فرمانداری بوشهر گفت در دو سال گذشته اعتبارات عمرانی خوبی به شهرداری بوشهر اختصاص داده شد و با توجه با ابلاغ ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات استانی با توجه به کاهش ارزش افزوده و حذف آلایندگی انتظار داریم مبلغ اعتبارات عمرانی شهرداری مرکز استان افزایش پیدا کند.

 

دهدار در ادامه با بیان اینکه  مصوبات شورا که به فرمانداری ارسال می شود برخی  از آنها در کمیته انطباق بدون اعلام مستندات با عنوان عدم رعایت صلاح و صرفه شهرداری رد می شود که درخواست داریم یک نفر از شورا بدون حق رای درجلسات کمیته انطباق حضور پیدا کند تا اگر مواردی ابهام داشت توضیحات لازم داده شود .

وی در افزود  ماده ۱۶ و ۱۷ در اغلب شوراها به صورت طرح مصوب و به شهرداری ابلاغ می کنند  ، ما به پیشنهاد فرمانداری تمکین کردیم اما درخواست داریم در این مورد تجدید نظر شود و ما نیز در این زمینه مثل سایر شوراها عمل کنیم .

رئیس شورا در ادامه گفت در زمینه بیماری کرونا در اسفند و فروردین اقدامات پیشگیرانه بسیار خوبی شد که جا دارد از جناب فرماندار که اقدامات قاطعی انجام دادند تشکر کنیم همچنین با توجه به اینکه بوشهر در وضعیت قرمز قرار  گرفته انتظار داشتیم ستاد کرونا استان   تصمیمات سختگیرانه تری  داشته باشد و ما در مدیریت شهری نیز آماده اجرا دستورات ستاد کرونا در راستای سلامت شهروندان هستیم .

دهدار در پایان گفت در شورای پنجم اقدامات بسیار خوبی در این سه سال صورت گرفته که تصویب تبصره سه آب و فاضلاب  که در شوراهای قبل صورت نگرفت و ما تصویب کردیم و نوسازی شبکه آب شهر بوشهر نتیجه مصوبه شورا بود، پیگیری تصویب طرح تفصیلی محلات جنوبی که سالها این محلات طرح نداشته و شهروندان دچار مشکلات عدیده ای شده بودند،تکمیل تقاطع میدان آزادی در ۶ ماه، در اختیار قرار گرفتن پارک لیان و اجرا فاز یک این پارک که آماده بهره برداری است و موقعیت گردشگری بسیار خوبی برای شهروندان ایجاد کرده، آغاز عملیات تقاطع میدان مطهری، نصب المان های شهدا در بوشهر ،برگزاری مناقصه جاده سرتل به تنگک که بزودی عملیات آن آغاز می شود و همچنین صعود تیم شاهین شهرداری از لیگ دسته  دوم به لیگ دسته یک و برتر از اقدامات خوبی بوده که امیدواریم مورد رضایت مندی شهروندان قرار گرفته باشد .

برزگرزاده:آراء اعضای کمیته انطباق شفاف اعلام شود

 

عضو شورای شهر بوشهر با بیان اینکه با ایجاد سیستم الکترونیکی رای گیری مصوبات شورا آراء اعضای شورا به صورت شفاف مشخص است و به فرمانداری ارسال می شود انتظار داریم آراء اعضای کمیته انطباق مصوبات شورا نیز به صورت شفاف اعلام شود که دلیل رد مصوبات شورا چه بوده است .

عبدالخالق برزگرزاده با بیان اینکه ایکاش این جلسات  هم اندیشی بسیار زودتر  برگزار می شد  انتظار داریم در اختصاص بودجه استانی به شهرداری نگاه بهتری شود.

برزگرزاده در ادامه افزود در این سه سال کار شاخصی که برای شهروندان ملموس باشد انجام ندادیم انتظار داریم در یکسال باقی مانده با اختصاص اعتبار لازم یک پروژه شاخص به بهره برداری برسانیم .

ندا عبدالله زاده :  مشکل ماده ۱۶ و ۱۷ شهرداری حل شود

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا با قدردانی از زحمات فرمانداری بوشهر گرفت موضوع ماده ۱۶ و ۱۷ بسیار کوچک است و با این بند که در بودجه مصوب شده و در اکثر شوراها هم اجرا می شود  می توانستیم گره کوچکی از مشکلات شهروندان حل کنیم  و حتی خیلی از موارد دوستان فرمانداری معرفی می کردند که کار آنها تسهیل می کردیم انتظار داریم در این مورد تجدید نظر شود.

وی با بیان اینکه ما برای آسفالت کوچه مصوبه خرید ۵هزار تن قیر مصوب کردیم چون یکی از مشکلات عمده شهروندان و درخواست آنها آسفالت کوچه ها و معابر  است اما این مصوبه در کمیته انطباق رد شد انتظار داریم این مصوبات که  با عمران و آبادی شهر مرتبط است با نگاه بهتری برخورد شود تا شاهد پیشرفت و توسعه شهر باشیم .

🔹کبر توسلی :توسعه چشمگیر بوشهر نداشته ایم

عضو شورای شهر بوشهر با بیان تعامل درون سازمانی ما با سایر ادارات بسیار کم بوده و یکی از مشکلات استان ما عدم نگاه تعاملی در شهر است اگر این نگاه تعاملی وجود داشت خیلی از مشکلات شهروندان ما حل می شد چیزی که می بینیم در استانها دیگر وجود دارد و در استان ما کمرنگ است .

 

اکبر توسلی در ادامه افزود  از پارک باسیدون درشمالی ترین نقطه شهر تا نیروگاه اتمی در جنوبی ترین نقطه شهر بوشهر می بینیم که نابسامانی های وجود

 دارد  و مطالبات مردم سالها است که انباشته شده و توسعه چشمگیر شهر بوشهر نداشته ایم  که  از جناب فرماندار انتظاریم داریم که در توزیع اعتبارات واستانی و شهرستانی نگاه ویژه ای به شهرداری بندر بوشهر داشته باشند.

عضو کمیسیون عمران شورا با انتقاد از وضعیت برخی پروژه عمرانی شهرداری گفت تقاطع میدان آزادی ما هنوز تحویل موقت داده نشده، سرنوشت چهار پروژه مرکز شهر ،فانوس دریایی ،چرخ و فلک و دهکده گردشگری که با پول مردم هزینه شده نامشخص است ما ۱۲ گودال در مرکز شهر و سایر نقاط داریم که چندین سال است  رها شده و تکلیف آنها مشخص نیست  و مشکلات بسیار زیادی از لحاظ بهداشتی برای شهروندان  ایجاد کرده یا  ظرفیت آرامستان ما تکمیل  شده و آرامستان جدید هنوز جاده دسترسی ندارد  در زمینه آزاد سازی اراضی نظامی جاده سلامت ما در خیابان آزادگان هنوز بازگشایی نشده و عدم انتقال صنوف مزاحم شهری به یک معضل تبدیل شده که اینها بخشی از مشکلات عمده ما در مدیریت شهری است.

وی در پایان با قدردانی از فرماندار و کمیته تطبیق در تصویب لایحه تمدید قرار شرکت تامین نیروی انسانی شهرداری گفت  انتظار داریم در تصویب  مصوبات  بر اساس قانون عمل کنیم تا شاهد رد مصوبات نباشیم.

هاشم زاده :حق مردم بوشهر توسط دولت داده نشده است

نایب رئیس کمیسیون عمران شورا با بیان اینکه شهر بوشهر یک‌چهارم جمعیت استان در خود جای داده است و بودجه ها باید بر  اساس سرانه جمعیتی اختصاص داده شود .

کیوان‌هاشم‌زاده در ادامه افزود در سال گذشته فقط ۶ میلیارد تومان اعتبارات استانی به شهرداری بوشهر  اختصاص داده شده بعد انتظار داریم مثل اصفهان کار شود

وی خاطر نشان کرد  حق مردم بوشهر توسط دولت داده نشده است،  هنوز مردم‌ما مشکل آب آشامیدنی دارند هنوز بخشی از شهر شبکه فاضلاب ندارد دستگاههای خدمات رسان که حفاری می کنند بعد از اتمام کار بودجه برای ترمیم حفاری ها ندارند چندین سال است است که بودجه  عمران شهری برای معابر شهر اختصاص داده نشده نیروگاه اتمی که  یک دستگاه دولتی است و اعتبارات خوبی دارد و ۸۰ درصد پرسنل آن از خدمات شهر استفاده می کنند حق مردم بوشهر تا کنون نداده است  اینها مشکلات عمده شهر بوشهر است.

هاشم زاده از فرماندار درخواست نمود از اعتبارات نفت و گاز که در اختیار  دولت است  باید حق مردم بوشهر که میزبان شایسته این صنایع هستند داده شود.

وی در مورد مصوبات شورا گفت انتظار داریم در کمیته تطبیق طبق قانون عمل شود و یک بام و دو  ‌هوا نباشد ، لایحه استقراض ما از محل اعتبار پارکینگ جهت پرداخت حقوق کارکنان موافقت می شود اما با استقراض از این‌محل جهت خرید قیر مخالفت می شود .

هاشم زاده تصریح کرد از کمیته انطباق درخواست داریم مصوبات ما را  که رد می  کندبا اعلام مستندات باشد که  قانونی هست یا خیر نه اینکه  فقط نوشته شود  به صلاح و صرفه شهرداری نیست

دولابی : انتظار حمایت خاص دولت از مرکز استان داریم

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورا با بیان اینکه با حضور ارگانهای مثل نفت ، اداره بندر ،نیروگاه و ارگانهای نظامی که از شهر خدمت می گیرند اما به وظایفی که انتظار است در قبال شهر خدمات انجام دهند صورت نمی گیرد.

دولابی خاطر نشان کرد علیرغم تصویب طرح تفصیلی محلات جنوبی اما به دلیل تصویب پیشنهاد نیروگاه برای پائین آوردن سطح تراکم و کاهش جمعیتی  محلات تنگک ما با مشکل زیادی مواجه هستند .

وی خواستار پیگیری فرماندار جهت حمایت خاص دولت از مرکز استان با توجه به شرایط ویژه ای که بندر بوشهر دارد شد.

شمشیری :افزایش زمین خواری در شهر بوشهر

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا با قدردانی از اقدامات فرمانداری در اسفند و ایام نوروز در مقابله با بیماری کرونا گفت کمیته انطباق برخی از مصوبات شورا را با  قید" عدم رعایت  صلاح و صرفه شهرداری"  رد می کند که به نظر نمی رسد  موافق نصح صریح و روح قانون باشد و ضروری است که با ذکر مستندات رد مصوبات را اعلام نماید.

شمشیری در ادامه با بیان اینکه ما میراث دار خرابی ها بودیم و با بحران های مالی در شورای پنجم مواجه شدیم که باعث گردید برخی کارها در حد توان انجام نشود ولی در این سه سال کارهای خوبی صورت گرفته و نباید گفت هیچ کاری انجام نشده است.

وی با انتقاد از زمین خواری در شهر بوشهر گفت هر هفته شاهد گزارشاتی از زمین خواری های متعدد در شهر بوشهر هستیم  که انتظار داریم دستگاه قضایی ، اداره ثبت و دیگر دستگاههای مسوول  با همکاری شهرداری برخورد جدی تر از پیش با این پدیده داشته باشند تا از آثار مخربش در اقتصاد و پایمال شدن حقوق شهروندان جلوگیری شود .

*سرپرست شهرداری بندر بوشهر : برای توسعه شهر بوشهر برنامه مدون نداشتیم *

فردین خورشیدیان سرپرست  شهرداری بندر بوشهر با بیان‌اینکه شهر بوشهر به عنوان مرکز و ویترین استان باید الگوی شهرهای دیگر استان باشد از این رو نیازمند اعتبارات خاص است .

وی خاطر نشان کرد برای توسعه شهر بوشهر برنامه مدون نداشته ایم  و حضور نیروگاه اتمی، پایگاههای نظامی و شهرکهای صنعتی باعث عدم توسعه شهر شده  است .

خورشیدیان با بیان اینکه ۸۰۰ هکتار اراضی در حریم نیروگاه است انتظار داریم نیروگاه در قبال فروش برق نیروگاه سهم مرکز استان پرداخت کند واز  دولت انتظار است در قبال خدماتی که  به اراضی نظامی می دهیم اعتبارات بیشتری به مرکز استان اختصاص دهد

سرپرست شهرداری با بیان اینکه ارضی ۵۳۰ هکتاری که آزاد سازی شده باید زیرساختهای آن توسط اداره کل راه

 و شهرسازی آماده سازی می شد که این کار انجام نشده و مشکلات آن بر دوش شهرداری افتاده است .

خورشیدیان با قدردانی از حمایتهای فرماندار از شهرداری در  اختصاص اعتبارات عمرانی گفت انتظار داریم در سال جاری در پروژه های شاخص  تقاطع میدان مطهری،راست گرد میدان غدیر ،پایش تصویری و جاده سرتل به نیروگاه نیز اعتبارات خوبی برای شهرداری اختصاص دهند تا بتوانیم کارهای خوبی در خور و شایسته مردم بوشهر انجام دهیم

فرماندار بوشهر:شهرداری باید به سمت درآمدهای پایدار برود

 

فرماندار بوشهر با بیان اینکه تعامل بسیار  خوبی بین شورا و فرمانداری برقرار است  و ما در کنار هم بوده ایم و در جلسات مختلف از شورا دعوت کرده ایم که رئیس یا نماینده شورا حضور داشتند.

 

جمشیدی در ادامه افزود  از خدمات صادقانه  نیروهای شهرداری تشکر می کنیم شاید اشکالاتی وجود داشته اما نباید به همه پرسنل تعمیم داد ما شاهد خدمات  خوب کارکنان شهرداری هستیم که شهر را اداره می کنند و از زحمات آنها تشکر می کنیم

فرماندار بوشهر تصریح کرد از سال ۹۲ اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته شاید ایده آل نباشد ولی نافی خدمات و زحمات انجام شده  نیست.

جمشیدی با بیان‌اینکه کارهای خوبی انجام  شده که به طور نمونه  با تعامل شورا ، شهرداری ،اداره آب و فرمانداری اقدام بسیار خوبی در نوسازی شبکه آب شهر انجام شد اگر در دولتهای قبل که اعتبارات خوبی وجود داشت و آب شیرین کن های احداث می شد ما امروز مشکل آب نداشتیم خوشبختانه یک آب شیرین کن با ظرفیت ۳۵ هزار متر مکعب در حال احداث است و مناقصه یک آب شیرین کن ۱۷ هزار متر مکعبی در حال انجام است.

وی در ادامه گفت فاضلاب  بافت تاریخی یک رویا بود خوشبختانه ۹۸ درصد شبکه فاضلاب بافت انجام شده و شبکه آب بافت نوسازی شده است که این اقدام بسیار بزرگی بود .

فرماندار بوشهر گفت در فضای همدلی و تعامل در همه حوزه های می توانیم کارهای بسیار خوبی انجام دهیم با توجه به نظر مساعد جناب گراوند به عمران شهری باید از این فرصت  استفاده کنیم .

جمشیدی گفت با توجه به جمعیت شهر بوشهر در سرانه بودجه اختصاص داده شده همیشه جز سه شهرستان برتر بودیم.

وی در مورد مصوبات شورا گفت برای مصوبات شورا مکانیزمی تعریف شده است و از سال ۹۵ با اصلاح قانون شورا هیات تطبیق ایجاد شد که فرماندار یک عضو این کمیته سه نفره است اگر شورا ایرادی به مصوبه دارد می تواند به مراجع بالا دستی که شورای حل اختلاف است ارجاع بدهید و حتی مراجع بالاتری وجود دارد چون حق  قانونی اعضای شورا است

فرماندار بوشهر  با بیان اینکه بابت برخی مصوبات تایید شده شورا به دستگاههای نظارتی احضار شدیم ولی هدف از تایید مصوبات در جهت حل مشکل و ایجاد آرامش در شهر بوده همچنین ما در تعداد زیادی از جلسات  برای   رفع برخی ابهامات از  اعضای شورا، کارشناسان  شهرداری ،پیمانکار برای ارائه توضیح دعوت کرده ایم

 

جمشیدی خاطر نشان کرد از سال ۹۵ مصوبات شورا قانونی تر شده و ۸۰ درصد مصوبات تایید و فقط ۲۰ درصد رد شده است

وی در پایان خواستار توجه شهرداری به درآمدهای پایدار و جذب سرمایه گذار جهت توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر شهر شد
فرماندار
فرماندار
فرماندار
فرماندار
.

۴ تیر ۱۳۹۹ ۱۲:۰۱
تعداد بازدید : ۵,۶۴۲
کد خبر : ۲,۰۰۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید