برای مقابله با کرونا تعطیلی دانش‌آموزان و دانشجویان به تنهایی کافی نیست/ضرورت کاهش ساعت کار و یا تعطیلی کارکنان دستگاه‌ها*

برای مقابله با کرونا تعطیلی دانش‌آموزان و دانشجویان به تنهایی کافی نیست/ضرورت کاهش ساعت کار و یا تعطیلی کارکنان دستگاه‌ها*
 
 به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر بوشهر، مهرزاد آسایش سه‌شنبه شب در نشست علنی این شورا افزود: تنها وجود فرزندان در خانه به این موضوع کمک نمی‎کند و نیاز است اقدام‎های جامع‌تری نیز در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا انجام شود.
 
وی بیان کرد: از مسئولان استان و بویژه استاندار انتظار می‌رود روند اقدام‎های پیشگیرانه برای مقابله با شیوع ویروس را سرعت ببخشند و تصمیم‎های مهم را زودتر اجرایی کنند.
 
آسایش با اشاره به ایجاد تبیعض در بین شهروندان توسط برخی از داروخانه‎ها عنوان کرد: برخی از داروخانه ها با وجود درج اطلاعیه مبنی بر نداشتن ماسک، ژل و دستکش چنین اقلامی را به برخی از شهروندان عرضه می‎کنند که با این تبعیض ایجاد شده انتظار است حوزه‌های مرتبط بویژه دانشگاه علوم پزشکی و تعزیرات تیم بازرسی تشکیل و نظارت جدی بر داروخانه‌ها داشته باشند.
 
وی ادامه داد: از مسئولان انتظار درخواست داریم با احتکار کنندگان ماسک و سایر اقلام بهداشتی نیاز اقدامات پیشگیرانه به صورت جدی برخورد کنند.
 
آسایش گفت: شهرداری نیز در موضوع اقلام بهداشتی مورد نیاز کارکنان ورود کند چراکه واحدهایی مختلف شهرداری مانند کمیسیون‎های ماده 100، شهرسازی و درآمد با حجم بالایی از ارباب رجوع مواجه هستند که باید ساعت کار آنها تقلیل شود یا کارمندان آن بصورت کشیک در واحدها مستقر شوند.
 
وی همچنین با تقدیر از سازمان پسماند شهرداری بوشهر برای انجام‎های اقدام پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: انتظار است این سازمان‎ در جهت رفاه حال شهروندان گستره‎ فعالیت‎های پیشگیرانه خود را افزایش دهند.
 
 
آسایش با قدردانی از کادر مراکز درمانی استان بوشهر عنوان کرد: براساس صدور یک بخشنامه ساعت ملاقات بیماران بوشهری از بیش از یک ساعت به 30 دقیقه کاهش یافته که این محدودیت زمانی منجر به ایجاد حجم بالای جمعیتی در بیمارستان‎ها می‏شود و مغایر با اصول پیشگیرانه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا است.
 
 
وی گفت: در این رابطه انتظار است دانشگاه علوم پزشکی در راس مدیریت این موضوع زمانبندی مناسبی در بخش‌ها کنند تا تراکم جمعیتی در بازه زمانی نیم ساعته رخ ندهد و شهروندان با آسودگی خاطر به ملاقات بیماران خود بروند.
 
آسایش در پایان گفت : اتفاقاتی خوبی در راستای مقابله با شیوع ویرس کرونا در استان بوشهر انجام شده که یکی از این موارد تعطیلی دانشگاه‎ها و مدارس است ولی با این وجود کادر مدیریتی و آموزشی همچنان باید در این مراکز حضور پیدا کنند که شایسته است زمینه تعطیلی کارکنان  اداری این مراکز نیز فراهم شود.
۷ اسفند ۱۳۹۸ ۱۰:۴۵
تعداد بازدید : ۶,۱۰۴
کد خبر : ۱,۷۹۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید