نوبت‌بندی آب در محلات جنوبی بوشهر حذف شد/ اتصال پایگاه هوایی به شبکه فاضلاب شهر

نوبت‌بندی آب در محلات جنوبی بوشهر حذف شد/ اتصال پایگاه هوایی به شبکه فاضلاب شهر
رییس شورای شهر بوشهر با اشاره به برگزاری نشست بررسی پروژه های آب و فاضلاب بوشهر گفت: خوشبختانه با پروژه های اجرا شده، جیره بندی آب در محلات بهمنی، دواس، خواجه ها، میرعلمدار و مخبلند از هفته جاری برداشته شده است.
 
 
 
ابوذر دهدار در گفتگو با «خلیج فارس» ادامه داد: در نشستی که به میزبانی دفتر معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با حضور شهردار، بنده و مدیرعامل آبفا شهری استان برگزار شد، ضمن اشاره به مصوبه شورای شهر در زمینه تبصره 7 جهت کمک اعتباری به نوسازی شبکه آبرسانی بوشهر و همچنین همراهی شهرداری درخصوص مجوزهای حفاری پروژه نوسازی شبکه آب، اعلام شد که جیره بندی آب در محلات ذکر شده حذف گردیده است.
 
دهدار ادامه داد: طبق تفاهمات صورت گرفته، قرار است فازهای بعدی نوسازی شبکه آب در سایر محلات بوشهر با قوت ادامه یابد که انتظار می رود نوبت بندی آب در سایر محلات و نهایتا مرکز استان در آینده نزدیک حذف شود.
 
وی با اشاره به اینکه متاسفانه بوشهر تنها مرکز استان دارای نوبت بندی آب است ولی اکنون گام های امیدبخشی با مشارکت مدیریت شهری و شرکت آبفا برای بهبود این وضعیت در حال اجراست، خاطرنشان کرد: مصوبه سال گذشته شورای شهر در چارچوب تبصره 7 به منظور مشارکت مشترکان در نوسازی شبکه آب که پرداخت معادل آن در تعهد وزارت نیرو است، جهش خوبی در نوسازی شبکه آبرسانی بوشهر داشته و طبق قول مدیرعامل آبفای استان، انتظار می رود تا سال 1400 نوبت بندی آب در مرکز استان برداشته شود.
 
اتصال پایگاه هوایی به شبکه فاضلاب شهر
 
رییس شورای شهر بوشهر همچنین با اشاره به حضور مسئولان پایگاه هوایی ارتش در این نشست، اظهار داشت: یک اتفاق امیدوارکننده دیگر، نهایی شدن اتصال این پایگاه به شبکه فاضلاب شهر بود که مقدمات اولیه و تزریق اعتبار شروع شده و انتظار می رود با حفاری هایی که شهرداری همکاری خواهد کرد، تا یک ماه آینده به نتیجه برسد. قطعا این اتفاق نقش موثری در بهبود زیست محیطی پیرامون پایگاه خصوصا ساحل بوشهر ایفا می کند.
 
دهدار همچنین با اشاره به محدودیت توزیع آب در پایگاه هوایی بوشهر که مشکلی قدیمی است، ادامه داد: در این نشست مقرر شد که با اجرای مخازن و توسعه شبکه، تا قبل از پایان سال توزیع آب میان ساکنان این پایگاه بصورت شبانه روزی شود.
۱۸ آبان ۱۳۹۸ ۰۷:۵۹
تعداد بازدید : ۶,۴۱۷
کد خبر : ۱,۵۹۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید