تعمیرگاه موتوری شهرداری به فضای سبز تبدیل شود

تعمیرگاه موتوری شهرداری به فضای سبز تبدیل شود
رئیس کمیسیون عمران ،معماری و شهرسازی شورا با بیان اینکه محله باغ زهرافاقد  فضای سبز است پیشنهاد میگردد که تعمیرگاه موتوری شهرداری در خیابان مطهری  به یک فضای باز عمومی   تبدیل شود 
به گزارش روابط عمومی شورا، پویا دولابی در نطق پیش از دستور خود در جلسه  علنی شورا  گفت هفته گذشته به اتفاق سرکار خانم عبدالله زاده و آقای هاشم زاده از اعضای کمیسیون عمران شورا بازدیدی از برخی پروژه های شهری انجام شد و وضعیت آنها مورد بررسی قرار گرفت.
وی خاطر نشان کرد با توجه به اینکه تعمیرگاه موتوری شهرداری در خیابان مطهری یکی از مشاغل مزاحم شهری است که ضرورت دارد به جای دیگری منتقل گردد.با توجه به اینکه  محله باغ زهرا یکی از محلات بزرگ شهر است که به دلیل عدم وجود زمین مناسب با مالکیت شهرداری، فاقد یک فضای باز و سبز عمومی است. همچین عدم وجود فضایی باز در راستای تامین نیازهای پدافندی (غیر عامل) و تاب‌آوری در مواقع بحران،از پشتوانه های چنین ایده ای میباشد.  این تعمیرگاه، با توجه به مالکیت آن که متعلق به شهرداری است، می تواند به  یک فضای سبز عمومی تبدیل شود.
 رئیس کمیسیون عمران شورا در ادامه افزود  در راستای ارتقاء سیما و منظر و بالابردن عمق دید در سکانسهای متنوع  شهری، کمیسیون عمران پیشنهاد دارد  به منظوربالا بردن و ارتقا نفوذپدیری بصری، جداره های صلب اماکن عمومی و اداری( با توجه به نوع فعالیت بنا)  برداشته و یا شفاف شوند(چیزی شبیه به تئاتر شهر در تهران و یاساختمان شهرداری که مرز و جداره آن احساس نمی شود). مکانهایی برای شروع این طرح پیش بینی شده است  که  انتظار داریم این مهم در دستور کار شهرداری قرار گیرد و با همکاری ادارات و ارگانها، این امر که می تواند نقش مهمی در ارتقا کیفی سیما و منظر شهری و حسِ دلبازی داشته باشد،عملیاتی شود.
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰۸:۲۰
تعداد بازدید : ۶,۲۰۱
کد خبر : ۱,۳۰۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید