پیام ریاست شورای اسلامی شهر بوشهر به مناسبت نکوداشت هفته بوشهر

پیام ریاست شورای اسلامی شهر بوشهر به مناسبت نکوداشت هفته بوشهر

بوشهر، شهر گفت و گو بندر تعامل و مراوده و دوستی است

 

به نام خالق هستی

سلام بر بوشهر

 

سلام بر مردمان نیکوصفت، اهل فرهنگ و ادب، فرهیخته، دانش پژوه ، فهیم و بزرگوار بوشهر

 

عرض درود و تبریک به همه ی شما بزرگواران فرهیخته و حضار گرام  و گران ارج که با حضور گرمتان محفل ما را رونق بخشیدند. خوش امدید و صفا اوردید

اینک دوباره در واپسین روزهاى سال، فصل امید و بارورى مى رسد، فصل عزیز دیدار 

هجدهمین روز از آخرین ماه سال روزى است که با افتخار در گاهنامه ى خورشیدى ما، توسط شورای اسلامی شهر بوشهر  "روز بوشهر" نام گرفته است و هر سال با شکوهى برخاسته از دل دریایى مردم این سرزمین، این روز را پاس مى داریم و این جشن را پیوند مى زنیم به نوروز .فرا رسیدن این روز غرورانگیز و نیز "نوروز" این ضیافت ماندگار مهر و عشق و دوستی بر شهروندان شریف، مهرآیین و گرانقدر خجسته باد.

عرض تهنیت و تبریک به جناب اقای دکتر خواجه مرد دانش و شخصیت برجسته علمی چهره ماندگار استان بوشهر و همچنین جناب اقای دکتر عاشوری انسان شایسته و نیکوی استان همسایه که در طول حضورشان در استان خدمات علمی و فرهنگی شایسته ای را سرانجام بخشیده اند  که شهروند افتخاری سال ٩٧ استان ما شده اند.

خرسند و خوشحالم که فرصتی یافته ام که در جمع شما بزرگواران و در روز زیبا و خجسته ی بوشهر عرض ادب نمایم و دقایقی کوتاه در محضرتان سخن گویم.

بوشهر، شهر گفت و گوست. بندر تعامل و مراوده و دوستی است. برساخت اجتماعی این شهر متاثر از فرهنگ و هنر است و به همین دلیل ، گفتمان اجتماعی این بندر فرهنگی و تاریخی با تعامل و رواداری پیوند خورده است و به اصطلاح خودمانی خاک ان گیرا شده است.

در این بندر همه صفات نیکو در امتزاج  و در جوار هم دست یاری داده اند و از این یاوری  و امتزاج  ، از این بده ، بستان فرهنگی- اجتماعی ، کثرت ها به وحدتی در  زیبایی ظاهر و باطن به سرانجام رسیده است.  

 

معماری بوشهر، موسیقی بوشهر، اماکن مقدسه ی باورهای مختلف در جوار یکدیگر ، حضور کنسول گری کشورهای مختلف ، معاملات تجاری و رفت و امدهای دریایی و زمینی و همسایگی های صمیمانه و خالصانه ساکنین در کنار یکدیگر این بندر را بندر گفت و گو، شهر فرهنگ و هنر و تجارت و یکی از مدخل های جهان متجدد به کشور عزیزمان ایران  کرده است.

در این وضعیت اسف بار امروز جهان که خشونت و تروریسم روح همه شهروندان جهان و ایران را مخدوش کرده است. تاریخ روادارانه و گفت و گو محور و اعتدالی این شهر می تواند الگویی مناسب برای زیست صلح امیز و عاری از خشونت و پذیرای دیگری گردد.

 

امیدوارم که جهان رو به سمت صلح پیش رود و روزهای تلخ رو به پایان باشد. 

 

جا دارد از زحمات شهردار محترم، ریاست مخترم کمیسبیون فرهنگی شورای شهر، اعضای محترم و همکاران گرانقدرم در شورای شهر بوشهر، ریاست محترم و همه کارکنان موسسه فرهنگی هنری شهرداری بوشهر، معاونین محترم شهردار و همه کارکنان خدوم و زحمتکش شهرداری که در یرگزازی مراسم روز بوشهر تلاشی ستودنی کردند تشکر و قدردانی می کنم

از مردم خوب بوشهر که این روز انهاست سپاس گزارم که با حضور و مشارکت خود در برنامه ها ما را یاری دادند تشکر فراوان می کنم.

از همه هنرمندان فرهیخته، اهالی محترم فرهنک که مایه افتخار ما می باشتد بابت حضور و همکاری صمیمانه شان تشکر می کنم

 

ابوذر دهدار 

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر

۱۸ اسفند ۱۳۹۷ ۱۱:۲۹
تعداد بازدید : ۴,۱۲۶
کد خبر : ۱,۱۴۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید